WCG 2008 - A szerencse forgandó!
2020. április 20. írta: Gabu

WCG 2008 - A szerencse forgandó!

Az első magyar WCG győzelem és a kölni világdöntő története!

Emlékeim szerint a 2008-as év nem dúskált eredményekben...Az új FIFA megjelenésekor, az általában konzolon megrendezésre kerülő FIWC-n semmi értékelhetőt nem tudtam felmutatni, a válogatottal a lengyelek ellen zakóztunk a kijutásért, tehát az ENC sem jött össze. Egy szomszédos ország kisebb versenyét a szlovén GrandLan-t sikerült megnyernem, így az utolsó verseny az évben már "csak" a WCG maradt. Az év közben megrendezett online versenyeken jól ment a FIFA08-al és élveztem is, azonban legfőképp a játék kiszámíthatatlansága, és a saját magam által nyújtott hullámzó teljesítmény miatt tippelni sem mertem a végeredményre. 

A profi játékosok a FIFA-ban mindig is a kiszámíthatóságot keresték. Annál jobb volt egy játék, minél több olyan trükköt - pontosabban fogalmazva bugot - tartalmazott a játék, amire tudatosan lehetett építeni. Távoli lövések, beadás típusok adott pontról, adott szögben állva a játékossal, amikre egész felállásokat lehetett felhúzni annak érdekében, hogy a legnagyobb gyakorisággal lehessen ezekkel (vissza)élni. Ezt persze a casual játékosok mindig valamiféle ördögtől való dolognak tekintették, és bizony a modern kor FIFA boszorkányai akik kifőzték ezeket, egy régebbi korban nagyon hamar a máglyán végezték volna. Persze, volt amikor a játékhiba egy olyan abszurd szintre emelkedett, amikor már egyes megmozdulásokat  profi versenyeken is tiltottak, ilyen volt például a FIFA07-es rakétalövés. 

wcg1.jpg(Na ki találja meg a magyar zászlót? ) 

Ez a fajta, a kompetitív játékosok körében oly nagy becsben tartott "kiszámíthatóság" évről-évre kezdett kiveszni a játékból, a FIFA08 pedig már egy olyan furcsa egyveleget alkotott, ahol még alkalmazhatóak voltak olyan trükkök, mint az általam is nagyon favorizált lapos beadás, vagy a billentyűzettel versenyző játékosok kedvenc trükkje a beadásos lövés, no és persze a különböző szögletvariácok, viszont ezzel ellentétben a játék már tudott produkálni olyan elképesztő véletleneket, mint amikor egy távoli ívelés után 16 méterről ráesik a játékos fejére a labda és onnan pont bepattan, vagy éppen olyan értelmetlen kapusmegmozdulásokat, amik mérkőzéseket dönthettek el.  

Ezeknek tudatában érkeztem meg a - tavalyhoz hasonlóan - Millenáris parkban megrendezésre kerülő döntő helyszínére. A rendezvényből sajnos nem emlékszem sok mindenre, sem a lebonyolításra, sem pedig a részeredményekre. Az biztos, hogy, mint fifások végül a TOP3-ban Csaszi, ReDw1nG, és jómagam voltunk ringben az első helyezésért, ahol az esélyes ebben az évben Csaszi volt. Általában a kevés offline versenytapasztalat és az ebből fakadó stressz és feszélyezettség, megspékelve a fentebb említett szerencsétlen játékelemekkel azt eredményezte, hogy ezeken a FIFA versenyeken általában nem az nyert, aki aktuálisan a legjobb volt. Emlékszem a döntőben Csaszi lőtt saját magának öngólt, aztán végül hosszabbításba fordult a meccs, ott pedig emlékeim szerint egy szerencsés szögletgóllal nyertem. Mintha azért a drámáért, amit egy évvel előtte ugyanazon a helyszínen átéltem, Fortuna istene kicsit kárpótolni akart volna és ennek eredményképp egy évvel később mondjuk úgy, hogy az ölembe hullajtotta a győzelmet és ezzel együtt a lehetőséget, hogy pályafutásom során először képviselhessem Magyarországot a Kölnben megrendezésre kerülő világdöntőn. 

wcg20081.PNG(A magyar döntő dobogósai: Ace, Kashu, Naib,Bence, ReDw1nG, DNA, Csaszi, Gabu, Gorky) 

Örültem, mint majom a farkának. Egy újabb szponzorált út, egy újabb lehetőség, hogy próbára tegyem magam nemzetközi vizeken, no  és persze a társaság, ugyanis itt találkoztam először a többi játék magyar képviselőivel. Közülük DNA-t, a hazai Warcraft szcéna Puskás Öcsi bácsiját említeném meg, akivel évekkel később, még szervezőként is kereszteződtek útjaink. A WCG-nek mindig is volt egy olyan feelingje, ami adott egy plusz löketet, és jobb teljesítményre sarkallt, aztán amikor elöször húztam magamra a WCG válogatott mezét, végképp elköteleződtem a versenysorozat iránt. 

sdc10026.JPG(A magyar csapat: DNA, Gabu,Ace, Martin, Gorky)

A FIFA profi esport közösségét, a Counter-Strike világához hasonlóan mindig is az európai játékosok dominálták, így míg WCG-ken, a legtöbb játék magyar képviselője szembesült az esport fejlettségének és elfogadottságának  különbségéből eredeztethető ázsiai dominanciával, és egy olyan sorsolásért imádkozott, amivel a lehető legkevesebb kínai/koreai játékossal kell megmérkőznie, addig én valahol az ellentettjéért izgultam. Nyilvánvalóan egy világbajnokságról beszélünk, tehát rossz játékosok itt már nem voltak, azonban,az, hogy 2005 és 2013 között kínai/koreai játékosok összesen egy bronzérmet tudtak szerezni jól mutatja, hogy mennyire nem voltak meghatározó nemzete a világ elitjének. 

A sorolás után a csoportomba egy szaudi, bangladesi, mexikói és egy belga játékos került. Az SK-Gaming oldalán pontosan dokumentálva vannak az eredmények, így részleteiben látom, hogy veretlenül hoztam a csoportot, ami azt jelentette, hogy egy csoport 2. helyezettel fogok játszani az egyenes kieséses szakaszban. 

capture.PNGEllenfelem a szomszédos országbeli, szlovák Rounder volt. Bo3-ban 2:0 arányban, mondhatni, mint kés a vajon haladtam következő ellenfelem, az Argentin Patan kezei közé. Semmit nem tudtam ellenfelemről, viszont rendkívül kellemetlen játékstílusára a mai napig emlékszem. A "szöglet fél-gól" c. híres mondás mítosza a fociban azért már megcáfolásra került, a FIFA08-ban még fokozottan igaz volt. Ennek szellemében ellenfelem egy ritka unalmas, ám annál hatékonyabb gólszerzési formát választott magának. Játékosaival folyamatosan az oldalvonalon futkározott, és próbált minél többször szögletszituációkat teremteni annak érdekében, hogy majd abból egyszerűbben szerezhessen gólt. Az idegek harca volt ez, ma is emlékszem, ahogy a szögletzászlómnál egymást körbetáncolva próbáljuk kiszámítani egymás mozdulatát. Sajnos nem volt ellenszerem ez ellen a stílus ellen, így mindkét meccsen - rengeteg szögletgólt elszenvedve - kikaptam. Úgy tűnt nem csak rajtam fogott ez ki, hisz ez a fajta idegőrlő játékstílus bronzérmet, vagyis 3000 amerikai dollárt hozott neki a konyhára. 

patan1.PNG
A világ legjobb 16 játékosa között estem ki. Nem éreztem csalódottságot, úgy gondoltam kijátszottam magamból amit tudtam, és valahol az elért eredményem tükrözte a tényleges tudásom. Talán ha esetleg olyan játékost kapok, aki a FIFA-t mondjuk egy kicsit fociszerűbben szerette volna űzni, akkor még eggyel továbbjuthatok a TOP8-ba. Ez azért sem lett volna rossz, mert mint utóbb kiderült a TOP8 már 2000 dollárt vihetett haza, amiről nekem a mérkőzés pillanatában fogalmam sem volt. Egy édes tudatlanság volt ez, lehetséges másképpen reagálok ha tudom milyen extra tétje van a továbbjutásnak. Ezzel a versennyel le is zárult a 08-as szezon, így ősszel nem volt más hátra, mint belevetni magunkat a FIFA09 által nyújtott lehetőségekbe.

Források: 
https://en.wikipedia.org/wiki/World_Cyber_Games_2008
https://www.sk-gaming.com/event/1102-world-cyber-games-2008/tournament/354-fifa
https://www.esportsearnings.com/tournaments/1345-wcg-2008-fifa-08
https://hvg.hu/tudomany/20081104_wcg
https://index.hu/tech/szoftver/wcg8080901/
https://index.hu/tech/szoftver/wcg081105/
https://youtu.be/0Q758hrlQU0?t=441



A bejegyzés trackback címe:

https://gabu.blog.hu/api/trackback/id/tr3915624076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása