Minden út Lipcsébe vezet, avagy a 2007-es Európa-bajnokság története.
2020. április 17. írta: Gabu

Minden út Lipcsébe vezet, avagy a 2007-es Európa-bajnokság története.

Versenyzői pályafutásom legnagyobb sikereit nem a FIFA07-es szériával értem el, azonban közel 9 éves karrierem legkatartikusabb pillanatát ennek a játéknak köszönhetem. A dominancia, amit ebben a játékban képes voltam profi szinten is produkálni, egészen Lipécséig lőtte a magyar válogatottat. Íme a 2007-es ESL European Nations Championship története.
gabuka_1.jpg
                                (A képen balról jobbra: A11Si, Gabu(én), Szenes, mokosg, ReDw1nG, Dorado) 

Akkoriban három világbajnokságnak rendeztek magyar selejtezőket.  Az FIWC-t, ez a FIFA saját versenysorozata ami a mai napig fut, a  WCG-t mely akkor az esportok olimpiájának számított és az ENC-t, mely évről-évre a válogatottaknak adta meg a lehetőséget, hogy bizonyítsák rátermettségüket. Az FIWC-t ebben az évben buktam, sajnos nem volt lehetőségem konzolon gyakorolni és a PC-s FIFA-hoz képest teljesen más világ volt annó PS3-on fifázni, viszont következtek a PC-s válogatott selejtezők, és ismét ott volt az esély előttünk, hogy megismételjük a tavaly elért 2. helyet.

Az erőviszonyok változása

Ebben az évben már sokkal tudatosabban figyeltük a többi országot, és magunkat is pontosabban eltudtuk helyezni az európai nemzetek között.  Tudtuk magunkról, hogy jók vagyunk és, bevallom őszintén nagyobb összegben fogadtam volna magunkra, hogy ott leszünk a TOP4-ben, ami ismételten a 7500 € összdíjazású Lipcsében megrendezésre kerülő offline döntőre vezetett. Megerősödött pozíciónkat az is alátámasztotta, hogy míg tavalyhoz képest a versenyt a 2. kvalifikációs körből kezdtük, úgy ebben az évben egyből főtábláról indulhattunk.

Papírforma csoportkör! 

Mi magyarok, Németország, Ausztria, Olaszország, Hollandia és Románia  társaságában kezdhettünk meg az „A” csoport küzdelmeit. Innen Németoroszág egyértelmű favorit volt, mi pedig magunkat valahol a csoport 2. és 3. helyre vártuk, ami a rájátszást jelentette. Az első mérkőzést a Románok ellen játszottuk, akkoriban ugye 5 az 5 ellen mentek ezek a versenyek, ahol egyéni párosítások után jött ki a végső eredmény. A végeredmény szoros 11-9, Szenes 3 pontja jelentette a döntő különbséget!

Hungary vs Romania [11:9] // HUN|Csaszi vs ROM|F1rE 0:5 2:1 // HUN|szenes vs ROM|unuinplus 4:1 4:4 // HUN|Dorado vs ROM|Ovvy 3:3 1:1 // HUN|Gabu vs ROM|Ph4nToM 8:6 2:5 // HUN|Rudi vs ROM|alexinho1690 6:5 3:4

A következő mérkőzéseken Hollandokat 11:9 arányban, az osztrákokat 12:8-ra sikerült legyőznünk, majd kikaptunk a németek ellen, viszont a csoport többi mérkőzése úgy alakult, hogy az olaszok elleni mérkőzésünk tétnélküli lett, hiszen a 2. hely matematikailag már garantált volt. Le is engedtünk, így 15:5 arányban vereséget szenvedtünk, viszont  a csoport 2. hely azt jelentette, hogy a másik csoport 3. helyezettjével kellett a Lipcsei útért játszanunk.

groupstage.PNG Az ellenfél Spanyolország, tét az utazás! 

Emlékszem, egy forró nyári nap volt, élesen sütött be a nap a szép kis 15”-os  CRT monitoromra, néha már-már kicsit elhomályosítva a képernyőt. Egy zöld fotelben ültem. Az ellenfél Spanyolország, és a képlet egyszerű. Megnyerjük ezt a wart (ahogyan mi akkor hívtuk) és utazunk Lipcsébe, vagy pedig kiesünk a versenyből. Nem izgultam, magabiztosan vártam a sorsolás pillanatát. A két csapatkapitány visszaszámolt, majd a közös szobába egyszerre bemásolta az öt kezdőjátékos nevét.

A későbbi 2007-es világbanok, Delfint kaptam. Sejtettem, hogy a hírhedt Gabu féle 4 pontra minden eddiginél nagyobb szükség lesz, azonban azt is tudtam, hogy ezen a ponton nem minden rajtam áll. Lehetek a legjobb, ez is csak egy csapatjáték és egyedül nem dönthetem el a továbbjutást. Legalábbis akkor még azt hittem, hogy nem…

Lejátszottam az első mérkőzést és izgatottan csatlakoztam vissza a mIRC szobába, ahol a részeredmények kerültek adminisztrálásra. Szoros volt az állás, kezdődhetett a 2. mérkőzés. Ilyenkor mindig kiléptünk az összes programból, hisz nem futhatott a FIFA-n kívül semmilyen más alkalmazás, ezt mindig nagyon komolyan vették a szervezők. Az volt ilyenkor az ember érzése, mikor kilépsz minden beszélgetőablakból, akkor megszakítod a többiekkel az online kapcsolatot, és hirtelen magadra maradsz, már az ellenfeleddel sem beszélgetsz, csak csatlakozol a játékhoz a megbeszéltek szerint. Megnyertem a 2. mérkőzést is. Hátradőltem és boldog voltam, hiszen bármi is legyen a vége, én mindent megtettem, hoztam a maximális pontszámot. 

Ismét visszacsatlakozás, nézzük az eredményeket! 10:10…Döntetlen lett. Szabály szerint ilyenkor az 5 párosítás által lejátszott 10 meccsen összeadják rúgott és kapott gólokat, amelyik csapatnak nagyobb a gólkülönbsége az megy tovább. Összeadjuk, osztunk, szorzunk, ez ígyis DÖNTETLEN! Nem volt még ilyen, következett hát az utolsó döntő faktor. Plusz két új mérkőzés….!

Kétszer 12 perc ajándék!

Szabályzat szerint, ilyenkor mindkét ország kinevez egy-egy játékost, akik két mérkőzést játszanak egymás ellen. Amelyik játékos kétszer győz, vagy döntetlen esetén jobb gólkülönbséggel végez, az az ország nyerte a fordulót és utazhat a LAN döntőre.

Villan a bal felső sarokban a chatablak, ReDw1nG a válogatott kapitánya közli, hogy szeretné ha én játszanám le a meccset. Nem éreztem nyomást magamon, elfogadtam. Logikus döntés is volt ez, hiszen a csapatból csak én győztem kétszer, és csúcsformában voltam. Egy egész csapat teljes szponzorált utazása van a vállamon, de nem remegek egy percet sem.

Hogy a rossebb egye meg ezeket a tengeri állatokat, az ellenfelem megint DELFIN. Tehát ismét létrejött ugyanaz a párosítás, mint ami az alapmérkőzéseken. Azt az ellenfelet kaptam, akit kétszer már legyőztem, most pedig ismét előttem a feladat, hogy ezt megtegyem. Gondoljunk egy kicsit bele ennek a pszichológiájába. Nekem csak meg kell ismételnem azt, amit már egyszer megtettem, ő pedig úgy áll ki ellenem a kijutásért zajló meccseken, hogy tudja, hogy már kétszer kikapott. Az előző eredményeket akár elkönyvelhette volna a szerencsének, de egyáltalán nem erről volt szó. Az ott, a sorsolás pillanatában eldőlt.

Az első mérkőzésen megszakadt a győzelmi szériám, 2:2-es döntetlent  játszottunk. Éreztem, hogy ezek az utolsó utáni pillanatok voltak, 1*12 perc valós időben, ennyi választ el attól hogy kiderüljön melyik ország játékosai folytathatják a versenyt. Míg az alap mérkőzésen 10:10-es állásig, ez nem csak rajtam állt, itt abban a pillanatban én pontot tehettem a végére.

Megszűnt a világ körülöttem, és nekiindultam hogy beteljesítsem azt, amit a kezdetektől fogva tudtam. A 2. meccs végeredménye 5:3 ide, győztünk. Valószínűleg, ha ez élőben játszódik akkor a közönség most  hangosan tapsolna , azonban most csak az elégedett csend hangját lehetett hallani. Emlékszem az online éljenző, hurrázó csapattársakra akik szétspamelik a chatet, és sorra gratulálnak, én pedig akkor és ott 16 évesen először éreztem azt, hogy tényleg véghezvittem valami igazán különlegeset. Ismét utazunk Lipcsébe.

win1.PNG Bronz a vége fuss el véle...

A tavalyi kerethez képest két új játékossal bővültünk, Szenessel és Doradoval. Előbbi játékstílusáról valamiért egy furmányos 5-2-2-1 es felállás jut eszembe, míg utóbbiról egy extra türelmes és higgadt 4-3-3. ReDw1ng, mokosg és jómagam alapembernek számítotttunk már, és velünk volt a csapat menedzsere is A11Si. 

Ezen a LAN-on nem kaptam ki. Nem tudtam kikapni...Sikerült az online formát átmentenem LAN-ra és sorra legyőznöm ellenfeleimet, azonban ez kevés volt. Végül, csak a 3. helyet szereztük meg, bronzérmesek lettünk. a csapat pénztárcája pedig 1000 €-val lett gazdagabb. Részeredményeket nem találtam, de valahogy a ceremónia kicsit szomorkás képsorait nézve, olybá tűnik, mintha többre számítottunk volna. Ahogyan a felvételek mutatják, szegény ReDw1nG még érmet sem kapott, sőt még interjút sem adhatott. Valószínű a 3. hely akkor már senkit nem érdekelt, beleértve minket is. Objektívan nézve nem volt ez rossz, csak a tavalyi ezüstérem fényében volt tán keserédes pirula a bronz. 

Mindennek ára van…

Akkoriban nem volt 4-5-6 különböző felállás amiben eredményesen lehetett játszani és a taktikákat sem lehetettet a maihoz hasonlóan a végtelenségig finomítani. Sikereimhez az is hozzájárult, hogy egy hozzám nagyon illő kombinációt találtam meg, amit persze válogatott társaim is észrevettek. Nem voltam elég tapasztalt és nem foglalkoztam vele, hogy akkori csapattársaim nagy valószínűséggel ellenfeleim lesznek a magyar WCG selejtezőn. A csúcsteljesítmény a fejembe szált és 2 héttel később megbosszulta magát...De ez már egy másik történet. 

Források: 

https://www.esportsearnings.com/tournaments/4982-enc-finals-2007-fifa-2007
https://play.eslgaming.com/news/35321/ENC-Participants-FIFA-2007/?comment=0
https://www.youtube.com/watch?v=RNLv-ISYCV8
http://fifahungary.co.hu/hirek/ENC_07_1st_Round
http://fifahungary.co.hu/hirek/Gyozelemmel_nyitott_Magyarorszag
http://fifahungary.co.hu/hirek/European_Nations_Championship_2007
http://fifahungary.co.hu/hirek/Legjobb_8_kozott_a_Magyar_valogatott
https://play.eslgaming.com/archive/esl-europe/news/42678/

A bejegyzés trackback címe:

https://gabu.blog.hu/api/trackback/id/tr1915618062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása