Kitekintés az európai elitbe, majd BL győzelem 2009-ben!
2020. június 05. írta: Gabu

Kitekintés az európai elitbe, majd BL győzelem 2009-ben!

Karrierem egyik legnagyobb dilemmája volt az, hogy próbáljak meg kitörni és a fél profi szintről elmozdulni a profi világ felé, ahol ténylegesen az a célom, hogy megéljek abból amit csinálok (ez utólag visszanézve az akkori viszonyokat egy nagyon-nagyon naív elképzelés volt), vagy megmaradok úgymond abban a szoros baráti körben akikkel rendszeresen találkoztunk élőben és gyakoroltunk játszottunk abban a tudatban, hogy én ezen a szinten mondjuk úgy kimaxoltam, amit kilehetett hozni a játékból. A WotB-vel évekig versenyeztem, nagyon közel éreztem magam a csapattársakhoz, azonban mondjuk úgy, hogy 1-1 nagyon kivételes esetet tekintve, általában magyar szinten mindig is az ezüstérem volt a mi világunk, míg a dobogó legfelső foka a legtöbb alkalommal csak egy vágyálom maradt. Az akkori magyar rivális csapat ( ReDw1nG, Csaszi, Caesar,mokosg, imijoe, onready féle társaság) játéktudásban mindig is erősebb volt, és mindig ott motoszkált a fejemben, hogy milyen lenne  nap, mint nap velük gyakorolni, és mennyit fejlődhetnék ha köztük lennék. A címből kiderül, hogy 2009-ben, egy dániai verseny után meghoztam ezt a döntést, azonban a történet tanulsága korántsem egyértelmű.

Azonban előtte egy fontos kitérőt tettem, mondjuk úgy, hogy első - és utolsó - szárnypróbálgatásom az európai profi FIFA világába 18 évesen vezetett, amikor leigazolt a 2007 és 2017 között aktívan működő (éppen napjainkban újra aktivizálódó, LOL)  belga LowLandLions, ahol csapattársaimnak mondhattam a bolgár WickyBG-t és Krasi-t, illetve a román Ovvy-t. 

Amikor a játéktudásod nincs összhangban a mentalitásoddal

Nem sokkal miután leigazolt a csapat, egy szép csomagot kaptam tőlük, mindenféle hardware-el benne. Volt abban gamepad, headset, billentyűzet minden mi szem-szájnak ingere volt akkoriban, egy igazi kis welcome package volt. Havi fizetésről nem volt szó, de a lehetőség ott lógott a levegőben. Csapattársaim ténylegesen Európa legjobb játékosai voltak egyéniben, mindegyikük megjárta már párszor a WCG-t, hazájukban pedig hozzám hasonlóan top játékosokként voltak nyilvántartva. Nem sokkal miután átigazoltam, utam Dániába, a The-Experience LAN-ra vezetett, ahova az akkori diamondZ tagjaival (Csaszi, Redwing, Caesar, mokosg) utaztam, de még a LowLandLions színeiben. Mondjuk úgy "profiként" itt követtem el az első igazán amatőr megmozdulásomat, ami nem szorosan ingame, sokkal inkább a játékon kívüli viselkedésemben mutatkozott meg. 

94337776_598386874356725_8545614253241925632_n.jpg( Gabu, ReDw1nG, Csaszi szünetben a The Experience 2009-es állomásán. Helyszín: Dánia )

Történt egyszer, hogy a versenyen viszonylag hamar összekerültem Ovvy-val, és valami borzasztóan szoros mérkőzést játszottunk egymással. Bo3-on belül az összes mérkőzés hosszabbítással, illetve 11-es párbajjal dőlt el. Én egy viszonylag peches momentumra emlékeszek, mikor 2 méterről gólt fejeltem, ami átrepült a hálón, majd kirúgással jött ellenfelem. Az adminoknak ezt visszalassítottam, megmutattam pixelről-pixelre, de nem adták meg arra hivatakozva, hogy a játék maga sem adta meg. Ebbe mondjuk utólag volt valami. Lényeg a lényeg, feldúlt voltam, és Ovvy is, ő azt gondolta, hogy sima ellenfél leszek számára. Még egyszer, fontos elem, hogy itt már csapattársak voltunk, egy szervezet alatt játszottunk, csak hogy ez ott és akkor semmit nem jelentett.

Miután megnyerte a mérkőzést, felállt az asztalától közelebb lépett hozzám, konkrétan az én irányomba és nagyon-nagyon közelről arcomba ordított valamit románul artikulálatlan módon. Egyáltalán nem éreztem úgy, hogy úgy közeledik, vagy ordít, mintha a következő momentumban fizikális retorziót szeretne venni azért, amiért a virtuális gyepen megszorongattam, de bevallom őszintén valamilyen szinten ott és akkor traumatizált a dolog. Azt gondoltam csapattársak vagyunk, hogy ez jelent valamit, és ha nem is oly baráti szeretettel közeledik felém, mint ahogyan ahhoz az évek alatt korábbi csapattársaimtól megszokhattam, de azért a tisztelet akkor is megmarad benne, ha legyőzött. Ilyesfajta vehemenciát abszolút nem tapasztaltam senkitől nemzetközi versenyen, sem előtte, sem utána. A helyzet drámaiságát fokozta, hogy egy helyen volt a szállásunk, tehát több alkalommal is összefutottunk az eset után. 

A verseny után, még személyesen elnézést kért a viselkedéséért. Azonban ezt én nem tudtam elfogadni, és azt gondolom, itt hibáztam. Nem tudtam ezt elnézni, nem tudtam túllépni rajta, és kiléptem a belga szervezettől és teljesen lezártam azon próbálkozásaimat, hogy külföldi szervezet játékosa legyek. Hogy kik is voltak a csapattársaim, azt jól tükrözi, hogy WickyBG azóta már könyvet írt arról, hogyan lehet jól FIFA-ni, Ovvy pedig Krasihoz hasonlóan,nagyjából 2011 óta (A dán LAN 2009-ben volt) építi saját Youtube csatornáját, és mondjuk úgy Románia egyik legismertebb gaming brandje lett. Én, majd erről később úgyis lesz szó, egy másik utat választottam, amit egyáltalán nem sajnálok, csak úgy gondolom, hogy ha közel maradok ahhoz a társasághoz, akkor napjainkra jóval nagyobb eséllyel gyártanék tartalmakat a játékkal kapcsolatban, és nem versenyeket szerveznék. Utólag visszagondolva, mindenképp amatőr lépés volt részemről, hogy otthagytam a belga szervezetet, nem tudtam profi módon gondolkodni és túllendülni az első konfliktuson. 

94381814_679201636216116_8325293408893534208_n.jpg( Itt valami nagyon vicces történhetett :-D )

Az út alatt amúgy megismerkedtem az akkori diamondZ, mostani Penta-Gaming alapítójával és az egész csapattal jó hangulatban telt az út, volt lehetőségünk bootcampelni, sőt még egy német napilapba is bekerültünk, igaz valami oltári nagy fake, beállított fotó volt, dehát... :D Csaszi rendkívül jól szerepelt a versenyen, emlékeim szerint 2. helyet szerzett. 

94337107_2613413275646119_8595753031440531456_n.jpgBajnok csapat! 

Megkezdődött hát a Diamondz Gabu korszak és mondjuk úgy egy csapaton belül összeállt a magyar válogatott. Jött is az első nagy online verseny, az akkoriban EMS (Electronic Major Series) néven futó versenysorozat, mely Európa legrangosabb versenysorozata volt, és legfőképp azok a játékok kerültek be, melyek nem szerepeltek az Intel Extreme Masters repertoárjában. A futballvilághoz hasonlóan a klánoknak először saját nemzeti ligájukban kellett bizonyítani, majd a legjobban az európai mezőnyben folytathatták. A sors fintora, hogy a rájátszásban ex csapatomat az LLL-t is kiejtettük, ez a tény szerintem remekül érzékelteti, hogy mennyire erősek voltunk. 

groupstage.png
A rájátszásnak furcsa versenyrendszere volt, a régi 5on5 klánwar szisztémában kellett kétszer is játszani, majd a két war alatt szerzett pontokat adták össze. Gyakorlatilag letaroltuk az európai mezőnyt, majd a döntőben német csapatot ( akkori nGize, később competo) sikerült oda-vissza legyőznünk. Azt hozzá kell tenni, hogy Kesar személyében köztünk volt Szerbia legjobb játékosa is a döntőben, de ez tán nem csorbítja érdemeinket ^^ 

playoff_1.png
Tehát az átigazolás rövid távon meghozta a gyümölcsét, beteljesedett a Bajnokok Ligája győzelem és ismételten megerősítettük, hogy a magyar FIFA európai szinten a 2009-es szériával nem csak hogy megállja a helyét, de a legmagasabb szintet képviseli. 

A győzelem az európai porondon valószínű közrejátszott abban, hogy a 2009-es Chengduban megrendezésre kerülő világbajnokságra, mi magyar fifások - a többi hazai játékosközösség kárára -  egyedülálló lehetőséget kaptunk. A magyarországi WCG selejtezők akkori támogatója a Samsung stratégiai és pénzügyi indokokra hivatkozva csak FIFA játékosnak adta meg a lehetőséget a kvalifikációra a Kínában megrendezésre kerülő World Cyber Games világdöntőre, annak reményében, hogy ily módon nagyobb eséllyel tudunk érmet szerezni. Ez gyakorlatilag számomra egy garantált kínai utat jelentett, hiszen a magyar TOP3-ba még a legrosszabb napokon is bérletem volt, azonban a világdöntő pályafutásom messze legbalszerencsésebb két hetét hozta magával. Fortuna 2009 Novemberében elment téli álmot aludni, helyettesként pedig megbízta Solotl-ot a balszerencse istenét, hogy lássa el a magyar fifások baját. Erről fog szólni a következő történet. 

Források: 
https://play.eslgaming.com/archive/esl-europe/eu/ems/season5/
https://play.eslgaming.com/archive/esl-europe/eu/ems/season5/fifa09/
https://play.eslgaming.com/archive/esl-europe/eu/ems/season5/fifa09/clanwar/news/114972/
https://play.eslgaming.com/archive/esl-europe/eu/ems/season5/fifa09/clanwar
https://play.eslgaming.com/archive/esl-europe/eu/ems/season5/fifa09/clanwar/playoffs/match/16329803/
https://play.eslgaming.com/archive/esl-europe/eu/ems/season5/fifa09/clanwar/groupstage/rankings/
https://play.eslgaming.com/archive/esl-europe/eu/ems/season5/fifa09/clanwar/news/114972/

A bejegyzés trackback címe:

https://gabu.blog.hu/api/trackback/id/tr6615706208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása