FIFA2006 - FIWC magyar selejtező győzelem!
2015. február 27. írta: Gabu

FIFA2006 - FIWC magyar selejtező győzelem!

A 2006-os év minden szempontból sikertörténet volt, többek között azért mert 14 évesen sikerült megnyernem a FIFA Interactive World Cup magyarországi selejtezőjét. 

Mi is az FIWC? 

A FIFA Interactive World Cup a FIFA szponzorálásával lebonyolított világbajnokság, melyre az akkori lebonyolítás szerint, minden országban külön helyi selejtezők kerültek megrendezésre. A hazai selejtezők után Magyarország 3 játékost delegálhatott egy közép-európai selejtezőbe, ahova a kijutás és az ottani költségek 100%-ban biztosítva voltak, majd az ottani győztes egész Európát képviselte a kontinens döntőkön és versenyre kelhetett a 20 000$-os fődíjért, ezen felül pedig a végső győztest minden évben meghívták az Aranylabda gálára, ahol átveheti az év FIFA játékosa díjat és testközelből találkozhat a futball világ sztárjaival.

A magyar FIWC eseményei

1. nap: A magyarországi selejtezőnek rendszerint a Pólus center jégpályája adott otthont, mely 2 napig FIFA lázban égett. A verseny XBOX 300 konzolokon zajlott, ami nem sokkal előtte jelent meg, így mindenkinek újdonság volt a legújabb FIFA, ami egyrészt fejlődés volt elődjéhez képest, másrészt iszonyatosan élvezetes volt. Emlékszem ezeket az FIWC-ket mindig hatalmas érdeklődés övezte, nagyjából 200-300 játékos versenyzett két napon át a kijutásért. Ez volt az első élő rendezvényem, 0 tapasztalattal, teljesen felszabadultan tudtam nekiállni ezeknek a mérkőzéseknek, teljesen élveztem azt amit csinálok és 100%-ban csak a játékra koncentráltam. Habár ez akkor nem volt tudatos, sokkal inkább ösztönösen jött ez a hozzáállás utólag már jobban átlátom, mennyire kellett a győzelemhez ez a fajta mentalitás. Sajnos részleteiben már nem emlékszek az első nap történéseire, az biztos, hogy valahogy továbbjutottam a 2. napra. 


fiwcmatheus.jpg(A magyar válogatott szövetségi kapitánya Lotthar Mattheus oszt autogrammot a versenyen)


2.nap:  verseny lebonyolítása egyenes kieséses volt, mondhatni hirtelen halál. Ugyan a játék teljesen új volt, azt már korán felismertem, hogy az 5212-es kispasszos, kiindítós felállás rendkívüli módon fekszik nekem, így a versenyen is ezt erőltettem. A mérkőzéseken végig állva kellett játszani, egészen addig, még elérkezett a legjobb 4. Mivel az egyenes kieséses rendszernek köszönhetően négyen lettünk a végére és 3 kijutó hely volt a szervezők úgy határoztak, hogy körmérkőzéssel, mindenki játszik mindenki ellen. Ami még fokozta az izgalmakat, hogy az összes mérkőzés kivetítőn, a nagyközönség számára látható volt. Tehát már nem csak te voltál és az ellenfeled, hanem a közönség is látta mit csinálsz. Természetesen ez akkor engem a pillanatban semennyire sem érdekelt, csak játszani szerettem volna. Az biztos, hogy  felszabadult voltam, rengeteget cseleztem, kockáztattam, támadtam, nem tartottam a labdát, csak mentem előre és csináltam ami addig bevált. 

Kik voltak az ellenfeleim? A dolog pikantériája, hogy már akkor 4 ből 3 magyar játékos a későbbi PC-s válogatott alapemberi voltak, azaz rajtam kívül mokosg és ReDw1nG. A 4. játékos nevére sajnos már nem emlékszek. Az eredmény talán mindenkit meglepett, ugyanis az összes ellenfelemet sikerült legyőznöm, így megnyertem a FIFA2006-os FIFA Interactive World Cup magyar selejtezőjét. Mokosg 2. , Redwing pedig a 3.helyen végzett, így együtt utazhattunk Köln városába a közép-európai selejtezőre. Velünk tartott egy kísérő is az EA-től Tatcom személyében, aki végig pátyolgatott minket a kinti verseny alatt. 


fiwcgabu.JPGA képen balról jobbra: A 4.helyezett, ReDw1nG (3. helyezett) Gabu (1. helyezett), mokosg (2. helyezett) 

A játék mentális oldala 

Csak nézzetek rá a képre, az arcok sok mindent elárulnak. Eye of the tiger :) Mikor hosszú idő után először láttam ezt a képet, egy kicsit elgondolkodtam azon, hogy akkoriban hogyan álltam én a játékhoz és úgy amúgy a versenyzéshez. A tekintem elárulja...egyszerűen nem volt olyan, hogy vereség. Ez egy nem létező fogalom volt számomra akkor és még jó hosszú ideig. Ez természetesen nem azt jelentette, hogy nem kaptam ki, inkább, hogy ezek a vereségek nem vereségek voltak, csak meccsek a sok közül. Állomások. Ugyan tanulni sem tanultam belőlük, nem értékeltem a vereséget, de a győzelmet sem igazán. Csak a játék volt. Később sem okozott komoly dilemmát az, hogy kikaptam, hogy ezzel mit vesztettem, vagy épp nyertem. Nem voltak elvárások sem. Csak én és a játék. Azt hiszem, hogy ezt a mentalitást valahol az évek során elvesztettem és csak nagyon rövid pillanatokra egy-egy verseny erejéig tudtam újra előhozni. Mikor sikerült...verhetetlen voltam. 

Az első repülőút...

Mindhárman nyertünk egy XBOX300-at, egy eredeti FIFA06 játékszoftvert, pólót, vásárlási utalványt de ami igazán emlékezetes marad az, hogy én addig előtte külföldön Románián kívül - ahol a nagymamám lakik - sehol nem jártam, repülőgépen pedig végképp nem utaztam. Hatalmas nyeremény volt ez számomra, és a közép-európai döntő is rengeteg meglepetést és magyar sikert tartogatott. Mindig büszke leszek erre az eredményre. 

Pár híroldal és forrás, amit találtam a versenyről: 

PlayDome - Megvan a FIFA magyar bajnoka 
FIFAHUNGARY - A legjobbak között 1. rész 
Video Games gportál - FIWC 2005 beszámoló
SG.HU - 14 éves fiú lett a FIFA kupa magyar bajnoka

A bejegyzés trackback címe:

https://gabu.blog.hu/api/trackback/id/tr907226793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása