Irány Németország, az FIWC középdöntő!
2015. március 21. írta: Gabu

Irány Németország, az FIWC középdöntő!

A hazai selejtező megnyerése után, mokosg-vel és Redwingel hárman utazhattunk a közép-európai döntőre, ahol nagyjából 600-700 játékos tette tiszteletét. A játékosok hozzánk hasonlóan a hazájukat képviselték a versenyen szerte közép Európából.

Felkészülés és repülőút

A győztes torna után nem emlékszem pontosan mennyi időm volt a felkészülésre, annyira biztosan emlékszek, hogy gyakoroltam valahogy. Továbbra is fontos kiemelni, rendkívül fiatal voltam, fogalmam nem volt ilyenkor mit kéne tudatosan csinálni, hogyan és mire kéne gyakorolni. Emlékszem mennyire izgatottan vártam a tájékoztató emailt és telefont, az EA-s kisérőtől, aki utunk alatt folyamatosan vigyázott ránk. A repülőút számomra hihetetlen izgalmakat rejtegetett, előtte csak Erdélyben jártam oda is autóval mentünk. Máig előttem van ahogy beindul a repülőgép motorja, rágyorsít, majd gyakorlatilag belenyom a székbe és felszállunk. Micsoda út vette kezdetét!

A nagy kérdés! 

A versenyen és a repülőúton kívül szinte semmire nem emlékszek az egész útból, a verseny hangulata viszont hihetetlen módon megragadt bennem. Képzeljetek el rengeteg felfújt labdát, mely közepében leledzik maga a hálózat, a játékosok pedig körülöttük állnak. Miközben az interneten böngészgettem a versennyel kapcsolatban találtam egy képet magamról éppen játék közben. Ebből már azért elképzelhető, hogy nézett ki a versenytér.

gabuuu.jpg

A nagy kérdés! Emlékszem, ahogy éppen a helyszínen bemelegítő meccseket játszottunk mokosg-vel, én pedig a magyar selejtezőn használt Milán 5212-es felállásban érezhetően jól mentem ellene a gyakorlómeccsen. Moki egy picit elkeseredett volt, mire fel felajánlottam neki, hogy próbálja ki az én általam játszott stratégiát. Ugyanis akkor nekem már konkrétan nagyon jól ment abban a felállásban a hosszú passzos kiindítás, ami rendkívül meghatározónak bizonyult a későbbiekben. 

Magyar siker! 

A blog elsősorban rólam szól, azonban vannak olyan sikerek, személyek, akiket muszáj újra és újra előtérbe helyezni, akár csak egy bejegyzés erejéig is. Érdemes elolvasni az interjút mokival, amit szintén abból az indíttatásból készítettem vele - már adminként - hogy megismertessem a többi játékossal az ő sikereit. A versenyen az 1. nap kiesetteknek lehetséges volt újranevezni a 2. napra. Hármunk közül csak én jutottam tovább, a végig egyenes ágas, 1 meccs/ forduló rendszerű versenyből. A második nap nem várt meglepetéseket tartogatott. Redwing közel 700 játékosból a legjobb 32-ben végzett. Én sajnos találkoztam egy nagyon kellemetlen ellenféllel aki 4-3-2-1 féle karácsonyfa felállásban állt ki ellenem, ami az én 5212-es felállásom ellen nagyon jónak bizonyult, hiszen sikerült levédenie a hosszú kiindításaimat. Végül a TOP8 között 0-1 arányban vereséget szenvedtem, így én is búcsúztam a versenytől. És itt jön a giganagy csavar! Alapvetően a FIFA-ban rendkívüli módon számít, hogy adott napon mennyire érzed a játékot, mennyire tudod elkapni a fonalat. Kijelenthetem, mokosg beindult! Nem csak, hogy hármunk közül ő menetelt a legtovább, hanem egyenesen az egész versenyt megnyerte! Emlékszem a döntőre, a német Alternate-Attax játékosa ellen Gamerno1 ellen vívott hatalmas csatát, ahol emberhátrányból sikerült megnyernie a döntőt

mokosg1.jpg

Irány London!

Mokosg ezzel a győzelemmel szinte először tudhatott magáénak egy Xbox360-at, és a 2 kg súlyú színarany kupa mellé, ő továbbutazhatott Londonba a világdöntőre, ahol Európát képviselhette a kontinensdöntőn. Gondoljunk csak bele, magyar játékos képviselte egész Európát. Hatalmas siker volt ez. Ha jól informált vagyok a döntő már az új generációs xbox360 konzolon zajlott, de mokosgot ez sem állíthatta meg. Egészen a döntőig menetelt! A döntő tétje nem kevesebb, mint 20 000$ és talán ami még a pénznél is többet jelentetett díjazásban az a lehetőség, hogy a győztest meghívták az adott évben rendezett Aranylabda gálára, ahol élőben találkozhatott a futball világ sztárjaival. A döntő történetéhez hozzátartozik, hogy mokosg(aki akkor 15 éves) szinte az egész meccset emberelőnyben játszotta, a döntőben viszont sajnos megremegett a keze és vereséget szenvedett az angol ChrisBullard ellen. 

moki3.jpg

Ki hallott róla? 

Még most is dühítő visszagondolni arra, hogy mokosg útjára és erre a magyar sikerre, szinte a lokális 300-400 fős közösségen kívül senki nem tudott akkoriban. Iszonyatosan gyenge volt a média érdeklődése ebbe az irányba, gyakorlatilag kimondhatjuk, hogy semmi. Visszagondolva erre az eredményre, ez azóta is a legnagyobb magyar FIFA siker egyéniben nemzetközi versenyen, amit senkinek nem sikerült űberelni azóta sem. A Fifa Interactive World Cup világdöntőjére pedig azóta sem sikerült kijutnia magyar játékosnak, ami nagyban köszönhető annak, hogy teljesen megváltozott a kvalifikációs struktúra, de ez már egy másik történet. A lényeg, hogy nem volt egy médiafelület sem, ami teret engedett volna ezeknek a sikereknek, akár csak a gamer közösségben. Szerencsére napjainkra ez megváltozni látszik, külön öröm számomra, hogy egy kis szeletét én is hozzátehetem ahhoz, hogy magyar eredmény ne merülhessen feledésbe. Hogy ezt milyen módon teszem, arról egy későbbi bejegyzésben fogok írni.

Összességében remek élményekkel gazdagodtam, mokosg sikere pedig csodálatos volt. A magyar FIFA válogatott  amiben a Redwing, mokosg, Gabu trió alap kezdőnek számított sikerre volt ítélve. Nem csak, hogy jók voltunk FIFA-ban akkor, mondhatni meghatározó nemzete voltunk az európai profi scenenek. A következő bejegyzésben a válogatott 2006-os sikeréről lesz szó. Újabb utazás, ezúttal a cél Lipcse, az Asus European Nations Championship! 

Források:

Egy elfeledett játékos - Mokosg visszatér!
Xboxfront.de - Képalbum a versenyről 
FIFA.com - A verseny összefoglalója

A bejegyzés trackback címe:

https://gabu.blog.hu/api/trackback/id/tr747289303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GABU_AZ_ISTEN 2015.03.22. 22:03:52

10/10 WOULD READ AGAIN <3333 #nohomo
süti beállítások módosítása